صفحه کابینت کورین چه مزایایی دارد؟ + لیست قیمت اجرا

صفحه کابینت کورین چیست

صفحه کابینت و یا رویه کابینت کورین یکی از پرطرف‌دارترین صفحات کابینت است. استفاده از این محصولات در حال حاضر رواج قابل‌ توجهی در میان مصرف‌کنندگان دارد. دلیل اصلی استقبال از صفحه کابینت کورین، ویژگی‌ها و مزایای منحصر به‌ فرد این محصول است. در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که صفحه کابینت کورین چه مزایایی دارد و سپس برخی از عوامل مؤثر بر قیمت این محصولات را بیان کنیم. اما پیش‌ از ورود به بحث لازم است بدانید صفحه کابینت کورین چیست.

صفحه کابینت کورین چیست؟

صفحه کابینت کورین همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده با استفاده از سنگ مصنوعی به‌ همین نام به‌ وجود آمده و لذا صفات و ویژگی‌های این سنگ را حفظ کرده‌ است.

لازم است بدانید که خود سنگ کورین، ماده‌ای خاص بوده که از ترکیب برخی از مواد معدنی به‌ همراه مواد سنگی به وجود می‌آید. در فرمولاسیون این محصول از برخی پلیمرهای اکریلیک نیز استفاده‌ شده است. این مواد و ترکیبات را با یکدیگر مخلوط کرده و سپس آن‌ها را در قالب‌های ویژه‌ای می‌ریزند تا این سنگ‌ها به وجود آیند.

نکته دیگری که لازم در مورد این سنگ مصنوعی به آن توجه داشته باشید این است که ترکیبات خاص آن را نمی‌توانید در هیچ سنگ و یا متریال دیگری پیدا کنید. این سنگ‌ها در ابتدا با نام و عنوان سالید سرفیس وارد بازارهای ایران شدند و سپس در ساخت صفحات کابینت، کانتر و دیگر بخش‌ها مورد استفاده قرار گرفتند.

در واقع سنگ کورین کاربردهای بسیار گسترده‌ای دارد که یکی از موارد مصرف و کاربردهای آن، استفاده از آن به‌ عنوان صفحه کابینت است. این متریال را می‌توانید برای سطوح مختلفی مورد استفاده قرار دهید. به خصوص اگر سطح مورد نظر شما به‌ طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرد و یا به‌ طور دائمی در معرض تماس با رطوبت است. به‌ همین دلیل یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در آن از سنگ کورین استفاده می‌کنند کابینت آشپزخانه است.
در حال‌ حاضر در بسیاری از ساختمان‌های نوساز از این صفحات به‌ عنوان رویه کابینت استفاده می‌کنند. با وجود این‌ که کانتر و صفحه کابینت آشپزخانه یکی از پرکاربردترین مصارف و موارد استفاده از این متریال هستند، اما با این‌ حال شما می‌توانید از سنگ‌های مصنوعی کورین در موارد دیگری نیز استفاده کنید.

مثلاً می‌توانید این متریال‌ها را در سرویس‌های بهداشتی مورد استفاده قرار داده و یا آن‌ها را به‌ عنوان دیوارپوش به کار گیرید.
این سنگ مصنوعی از صفحات یکپارچه به‌ وجود آمده است. در حالت معمول تولید کنندگان این سنگ‌ها را به شکل و در ابعاد مستطیل درمی‌آورند و سپس از آن‌ها برای کابینت‌های آشپزخانه استفاده می‌کنند. این صفحات برای کاربرد بر روی کانتر و یا جزیره‌ آشپزخانه هم مطابق با ابعاد و اندازه‌های مورد نظر شما برش می‌خورند.

صفحه کابینت کورین چیست

مزایای صفحه کابینت کورین

آنتی باکتریال بودن

صفحات کابینت کورین از چندین مزیت منحصر به‌ فرد برخوردار شده‌اند. یکی از مهم‌ترین مزایای این رویه‌ها، آنتی باکتریال و یا بهداشتی و تمیز بودن آن‌ها است. چراکه این صفحات هیچ‌گونه خلل و یا فرجی ندارند. عدم تخلخل این متریال‌ها موجب می‌شود تا صفحات کابینت کورین محصولاتی نفوذناپذیر باشند.

امکان تعمیر و بازسازی

این محصولات را می‌توانید به‌ راحتی تعمیر کنید و یا پس‌ از پولیش زدن دوباره مورد استفاده قرار دهید. قابلیت و امکان تعمیر و ترمیم این صفحات در خانه‌ها و منازل مسکونی، ویژگی و مزیت بسیار مهمی است. در حقیقت تمام بخش‌های داخلی صفحه‌های کورین از یک رنگ و طرح برخوردار شده‌اند.

این عامل نیز سبب می‌شود تا در موقعیتی که این صفحات دچار خراش می‌شوند و یا هرگونه لکه‌ای بر روی آن‌ها به وجود می‌آید، حتی اگر لکه بسیار عمیق هم باشد، باز هم می‌توانید این محصولات را با استفاده از ابزاری از قبیل سمباده و یا پولیش مورد تعمیر و بازسازی قرار دهید.

در حالت معمول برای انجام چنین تعمیراتی، بخش آسیب‌دیده، فرورفته و یا دچار خراش شده را با قطعه‌ دیگری از کورین جایگزین می‌کنند.
یکی دیگر از ویژگی‌های جالب‌ توجه این متریال این است که شما می‌توانید برای بارهای متعددی آن را سمباده بزنید. اما در هر بار نیز به سطحی دست پیدا کنید که مانند سطح رویین به همان اندازه درخشان، صاف و صیقلی است. این مزیت و ویژگی صفحات کورین، بی‌نظیر بوده و در هیچ متریال دیگری نمی‌توانید آن را پیدا کنید.

داشتن رنگ و طرح‌های متنوع

یکی دیگر از مزایای این صفحات کابینت، داشتن رنگ‌های متنوع و طرح‌های گوناگون است. به‌ همین دلیل این نوع رویه‌ها می‌توانند سلیقه‌های مختلف را پوشش دهند. شما می‌توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و نحوه، رنگ و طرح و چیدمان دیگر اجزای دکوراسیون آشپزخانه خود، این محصولات را در رنگ و طرح‌های دلخواهتان فراهم کنید.

از پرطرف‌دارترین رنگ‌های این صفحات کابینت می‌توان به صفحات سفید، مشکی و طوسی اشاره کرد که توسط برندهای مختلف سازنده طراحی‌ شده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. علاوه‌ بر این رنگ‌ها، شما می‌توانید از صفحات کابینت کورین با رنگ‌های ویژه نیز استفاده کنید و دکوراسیون آشپزخانه خود را لوکس و خاص سازید.

از جمله رنگ‌های ویژه این محصولات می‌توان به صفحه کابینت‌های کورین با رنگ آبی و یا زرد اشاره کرد.

اجرای بدون درز

اگر از جمله افرادی هستید که نگران نفوذ آب و رطوبت به داخل کابینت‌ها هستید و یا از پایین رفتن آب از درزهای کابینت رنج می‌برید، بهتر است این صفحات را به عنوان رویه کابینت‌های خود مورد استفاده قرار دهید. چرا که این صفحات را می‌توانند بدون هیچ‌گونه درزی پیاده‌سازی و اجرایی نمایند.

عمر و دوام طولانی، قیمت مناسب، نگهداری آسان

اگر صفحات کابینت شما از سنگ‌های مصنوعی کورین به‌ وجود آمده باشند دوام و عمر طولانی‌مدت خواهند داشت. این متریال‌ها از مصالحی مانند صفحات کابینت با سنگ‌های کوارتز و یا گرانیت قیمت ارزان‌تری داشته و مقرون‌ به‌ صرفه‌ترند. این صفحات را می‌توانید به‌ راحتی تمیز کنید. نگه‌داری از این کابینت‌ها نیز به‌ سادگی امکان‌پذیر است.

مقاومت بالا

این صفحات در برابر مواد شیمیایی و یا اسیدهای مختلف نیز از مقاومت بسیار بالایی برخوردار شده‌اند. با وجود داشتن این مزایا حواستان باشد که قابلمه‌ها و یا ظروف خیلی داغ را بر روی این صفحات کابینت به صورت کاملاً مستقیم قرار ندهید.

چرا که این امکان وجود دارد که آن بخش از صفحه کابینت شما دچار تغییر رنگ شود. اما با وجود این عیب، از آن‌ جایی‌ که این صفحات امکان تعمیر و ترمیم و بازسازی دارند، پس با دغدغه‌ای مواجه نخواهید شد.

صفحه کابینت کورین چیست

قیمت صفحه کابینت کورین

طبیعی است که بسیاری از افراد پیش‌ از خرید یک محصول، به قیمت آن توجه می‌کنند. این موضوع در هنگام خرید صفحه کابینت کورین نیز مطرح است. لازم است بدانید که قیمت صفحه کابینت کورین با در نظر گرفتن چند عامل و یا فاکتور مهم مشخص می‌شود.

یکی از این عوامل، رنگ و طرح‌های این صفحات است. این محصولات توسط برندها و شرکت‌های مختلفی هم ساخته‌ شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. عامل برند هم قیمت این صفحات را تغییر می‌دهد. این موضوع را در نظر بگیرید که شرکت‌های مختلف تولیدکننده ورق کورین، قیمت‌های مختلفی دارند و برند و مدل انتخابی شما، در برآورد هزینه نهایی موثر خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید محصولات هر کدام از برندها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اگر شما صفحات کابینت کورین خود را از برندهای معتبر و شناخته‌ شده‌تر انتخاب کنید باید بابت آن هزینه بالاتری هم پرداخت کنید.
دیگر عامل مؤثر بر قیمت صفحه کابینت کورین، ابعاد و اندازه‌های مورد نظر شما است. قیمت این صفحات براساس متر مربع و طول در عرض مورد نظر محاسبه و ارزیابی قرار می‌گیرد.
هرچه دانه‌بندی این صفحات، درشت‌تر باشد و یا دانه‌های شیشه‌ای و یا اکلیلی داخل این متریال‌ها بیشتر باشد قیمت بالاتری هم خواهند داشت.
قیمت  صفحه کابینت کورین خارجی، تحت تأثیر نوسانات قیمت در بازار است و نیاز است به روز استعلام گردد. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای این محصولات در نظر گرفت.

برای مشاهده لیست قیمت به‌روز اجرا صفحه کابینت کورین ایرانی این صفحه را مشاهده بفرمایید. قیمت اعلام شده بر اساس هر متر طول در عرض شصت سانتیمتر است. در صورتی که عرض کابینت، جزیره و… شما بیشتر باشد، مقدار اضافه مطابق قیمت اعلام شده، تا عرض ۹۰ سانتی‌متر ضریب ۱.۵ و تا عرض ۱۲۰ دوبرابر محاسبه می شود.

مطالب بالا چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیازها 4.6 / 5. تعداد امتیاز 25

هنوز امتیازی داده نشده

یک دیدگاه برای “صفحه کابینت کورین چه مزایایی دارد؟ + لیست قیمت اجرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *