صفحه کابینت کوارتز چه مزایایی دارد؟ قیمت به‌روز، اجرا و نصب

صفحه کابینت کوارتز چیست, کوارتز چه مزایایی دارد

آشپزخانه یکی از پررفت‌و‌آمدترین فضاهای خانه است و در حال‌ حاضر تمامی آشپزخانه‌ها دارای کابینت هستند. به‌ طور معمول بر روی کابینت‌ها صفحاتی نصب می‌گردند که از جنس‌های مختلفی ساخته شده‌اند. یکی از محصولاتی که در چنین مواقعی برای صفحه کابینت در نظر گرفته می‌شود، سنگ است. سنگ‌ها خود انواع مختلف طبیعی و مصنوعی هستند. یکی از انواع این محصولات که طی سال‌های اخیر وارد بازار شده است، سنگ کوارتز و صفحه کابینت کوارتز (یا سنگ مهندسی شده کوارتز) است.

مختلف به‌ ویژه صفحه کابینت آشپزخانه طراحی شده است. این سنگ‌ها در ساختار خود رنگدانه‌هایی دارند که موجب شده این متریال‌ها بتوانند در رنگ و طرح‌های مختلفی تولید شوند و روانه بازار مصرف گردند.

صفحه کابینت کوارتز چیست, کوارتز چه مزایایی دارد

شما می‌توانید از این محصولات برای طراحی سطوح مختلف خانه و آشپزخانه استفاده کنید. اما با این‌ حال یکی از پرمصرف‌ترین موارد استفاده از این سنگ‌ها، صفحه کابینت است. در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه صفحه کابینت کوارتز بپردازیم و برخی از مزایای این محصولات و قیمت آن‌ها را بیان کنیم.

صفحه کابینت کوارتز چیست؟

صفحه کابینت کوارتز به محصولی گفته می‌شود که با استفاده از سنگ کوارتز به دست می‌آید و بر روی کابینت‌های آشپزخانه و یا کانتر قرار می‌گیرد. همان‌طور که می‌دانید کوارتز یکی از محصولات بسیار پرطرفدار در زمینه ساخت کابینت است.

بخش اصلی به‌ کار رفته در ساختار این متریال، عنصری به نام سیلیس است. لازم به ذکر است که سیلیس یکی از سخت‌ترین کانی‌های معدنی محسوب می‌شود. درجه سختی این کانی ۷ است و لذا مقاومت قابل‌ توجهی در برابر آسیب و یا خط و خش دارد.

استحکام بالا و سطحی صیقلی

این متریال در برابر ساییدگی نیز محصولی بسیار مقاوم به شمار می‌رود. علاوه‌ بر سیلیس، این سنگ‌ها دارای رزین، سنگ‌های طبیعی، شیشه و… نیز هستند. در واقع وجود این عناصر برای تشکیل صفحه‌ای جذاب و به وجود آوردن رنگ و طرح‌های منحصر به‌ فرد آن ضرورت دارد. از آن‌ جایی‌ که این سنگ از ویژگی‌های منحصر به‌ فردی برخوردار شده و مقاومت آن بسیار بالا و مثال‌زدنی است، از این متریال در ساخت صفحات کابینت آشپزخانه استفاده می‌کنند. استفاده از این صفحات نقش قابل‌ توجهی در زیبایی دکوراسیون خانه و آشپزخانه شما خواهد داشت. صفحات کابینت کوارتز در واقع یکی از صفحات بسیار نوین و مدرن محسوب می‌شوند. استفاده از این متریال می‌تواند به دکوراسیون منزل شما نیز نمایی جدید، مدرن و لوکس ارائه دهد.


استحکام بالا و سطحی صیقلی

این محصول از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. چراکه در ترکیبات آن‌ها از کریستال‌های کوارتز به‌ همراه رزین استفاده شده‌ است. سطحی کاملا شفاف، براق و صیقلی و با جلوه‌ای لوکس. این صفحات، محصولاتی آنتی‌باکتریال و کاملاً بهداشتی به شمار می‌روند.
لذا از صفحات کابینت ساخته‌ شده با جنس کوارتز می‌توان در محیط‌هایی استفاده کرد که بهداشت بسیار مهم است. از جمله این محیط‌ها می‌توان علاوه بر آشپزخانه منازل مسکونی، به هتل‌ها اشاره کرد و یا سالن‌های غذاخوری، آشپزخانه‌ها و یا مراکز تجاری و فروشگاهی پر رفت‌ و آمد را نام برد.

صفحه کابینت کوارتز چیست, کوارتز چه مزایایی دارد

مقاومت بالا

مقاومت بسیار بالا در برابر خش از دیگر مزایای استفاده از این صفحات کابینت است. این محصولات از مقاومت بسیار بالایی در برابر لکه پذیری هم برخوردار شده‌اند. به‌ همین دلیل محصولاتی بسیار مناسب برای کاربرد در محیط آشپزخانه شما هستند. از طرف دیگر در برابر ضربه نیز مقاوم‌اند.
صفحه کابینت کوارتز محصولی بسیار مناسب و کاربردی در برابر حرارت و گرمای محیط است. در واقع، صفحه کابینت کوارتز غیر قابل اشتعال بوده و می‌تواند وزن‌های بسیار بالا را به‌ خوبی تحمل کند.
علاوه‌ بر مقاومت در برابر حرارت و گرما، این محصول در برابر رطوبت و همچنین مواد اسیدی و شیمیایی نیز بسیار مقاوم است.

با وجود این‌ که سنگ کوارتز و صفحه کابینت ساخته‌ شده از این متریال، در برابر مواد شوینده شیمیایی و اسیدی مقاومت خوبی دارد، اما با این‌ حال توجه داشته باشید که اگر از پاک‌کننده‌های بسیار قوی و سنگین استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن این سنگ‌ها وجود خواهد داشت. پس بهتر است برای پاک و تمیز کردن آن‌ها مواد شوینده‌ ملایمی را مورد استفاده قرار دهید.
ثبات رنگ بالا از دیگر ویژگی‌ها و مزایای این صفحات کابینت است. بنابراین این صفحات به‌ راحتی تغییر رنگ نخواهند داد. این متریال‌ها در برابر ترک خوردگی نیز مقاوم بوده و امکان و احتمال شکستن آن‌ها بسیار کم است.

تنوع طرح و رنگ، زیبایی منحصر به فرد

صفحات کابینت کوارتز در حال‌ حاضر در طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی ساخته‌ شده و روانه بازار مصرف می‌گردند. ظاهری زیبا، صاف و یکدست بودن از دیگر ویژگی‌ها و مزایای این متریال‌ها است. از آن جایی‌ که این‌ محصولات، دارای سطح متخلخل نیستند، بنابراین امکان نفوذ آب و رطوبت به درون آن‌ها وجود ندارد.
صفحات کابینت کوارتز از براقیت و درخشندگی خاصی هم برخوردار شده‌اند که به زیبایی آن‌ها می‌افزاید.

صفحه کابینت کوارتز چیست, کوارتز چه مزایایی دارد

نظافت ساده

اگر از جمله افرادی هستید که به نظافت صفحه کابینت اهمیت زیادی می‌دهید و یا شیوه نگه‌داری از این متریال‌ها برایتان موضوع مهمی است، باید بدانید که صفحات کابینت کوارتز، نظافت و همچنین نحوه نگه‌داری بسیار آسانی دارند.


قیمت صفحه کابینت کوارتز

طبیعی است که بسیاری از افراد پیش‌ از انتخاب یک محصول و خرید آن به قیمت کالای مورد نظر توجه می‌کنند. این موضوع در هنگام انتخاب و خرید صفحه کابینت کوارتز نیز مطرح است. لازم است بدانید که قیمت این صفحات کابینت با در نظر گرفتن چند عامل و یا فاکتور مهم مشخص می‌شود. یکی از مهم‌ترین این عوامل، برند و یا کارخانه تولیدکننده این محصولات است.

همان‌طور که می‌دانید در حال حاضر شرکت‌های سازنده مختلفی مشغول به تولید این محصول هستند. کالاهای ساخته‌ شده توسط هر کدام از برندها از ویژگی‌های خاص خود برخوردار شده و کیفیت‌های مختلفی هم دارند. قیمت صفحه کابینت کوارتز به شرکت تولید کننده داخلی یا خارجی بودن آن هم بستگی دارد. در سال‌های اخیر و به علت تحریم‌ها، امکان وارد کردن صفحه کوارتز اوریجینال خارجی سخت شده و این امر باعث افزایش فزاینده قیمت این کالا در بازار شده است. اما این نکته را هم باید در نظر گرفت که تولیدکنندگان داخلی کوارتز در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی خط تولید خود، محصولی تولید کرده‌اند که قابل رقابت با نمونه‌های مطرح خارجی است. بنابراین قیمت کوارتز به عوامل بسیاری بستگی دارد. از جمله برندهای این محصولات می‌توان به برند داخلی توتم کوارتز و کایندستون یا برندهای خارجی سایلنستون، هانستون و… اشاره کرد.

از طرف دیگر طرح و نقش سنگ‌ها و صفحات کوارتز نیز بر تعیین قیمت این محصولات اثراتی را به وجود می‌آورد. هر چه طراحی این متریال‌ها خاص‌تر و لوکس‌تر باشد، به‌ طور حتم قیمت آن‌ها نیز بیشتر خواهد بود. از طرف دیگر اگر طرح‌های این صفحات به طرح‌های سنگ‌های طبیعی نزدیک‌تر باشد باید بابت خرید آن‌ها قیمت بالاتری هم پرداخت نمایید.

این محصول را می‌توانید برای مصارف و کاربردهای خود در ابعاد و سایزهای مختلفی فراهم نمایید که این عامل نیز قیمت صفحه کابینت کوارتز را با تغییر مواجه خواهد ساخت. این محصولات به‌ طور معمول در ابعاد ۳۰۰ در ۱۲۰، ۳۰۰ در ۱۴۰، ۳۲۰ در ۱۶۸… طراحی و تولید شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند.

ضخامت این صفحات نیز در بیشتر موارد ۱۲ میلی‌متر، ۲۰ یا ۳۰ میلی‌متر است. ضخامت این صفحات نیز قیمت نهایی آن‌ها را تغییر می‌دهد‌. به‌ نحوی که هر چه ضخامت این محصولات بالاتر باشد قیمت خرید آن‌ها نیز افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد. رایج‌ترین ضخامت همان ۱۲ میلیمیتر است که برای کاربرد صفحه کابینت بسیار مناسب است.

صفحه کابینت کوارتز چیست, کوارتز چه مزایایی دارد

قیمت اجرای صفحه کابینت کوارتز

قیمت اجرا صفحه کابینت کوارتز بر اساس یک متر طول در عرض 60 سانتیمتر محاسبه می‌گردد. در صورت عریض‌تر بودن فضا (میز، جزیره، کابینت، کانتر و…) از 60 تا 90 سانتیمتر در ضریب 1.5 و از 90 الی 120 سانتیمتر در ضریب 2 محاسبه می‌گردد. با توجه به نوسانات شدید قیمت و تنوع بالای طرح و رنگ کوارتز، متاسفانه امکان اعلام دقیق قیمت وجود ندارد زیرا گاها دیده شده حتی پس از یک روز، این قیمت منقضی شده و توسط تولیدکننده یا تامین کننده تغییراتی لحاظ گردیده است. به همین علت جهت برآورد قیمت و مشاوره در خصوص پروژه خود، می‌توانید با کارشناسان فاخراستون در تماس باشید و در صورت نیاز به بازدید محصول با اعزام سریع کارشناس، در کوتاه‌ترین زمان از محاسبه دقیق هزینه پروژه خود را مطلع شوید.

فاخراستون | برای یک زندگی فاخر

مطالب بالا چقدر مفید بود؟

امتیاز دهید

میانگین امتیازها 4.9 / 5. تعداد امتیاز 17

هنوز امتیازی داده نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *